Alla inlägg under december 2009

Av Erica - 30 december 2009 12:07

Förmiddagen har tillbringats i stallet, lika kallt idag så ridningen får vänta.

Börjar bli lej kylan nu! Det ser så inbjudande ut när man sitter inne, solen skiner och träden är alldeles vita så går man ut och då är det skit kallt!


Ska städa idag och jag vill inte, var jätte peppad imorse när jag vaknade men nu är jag inte alls det. Ungefär som alla andra dagar, vaknar och är jätte peppad och gör upp långa 'att göra' listor sen avtar det under dagen och det blir oftast bara en sak gjord, två max.


Bjuder på lite bilder från Juldagen, tack å hej!


   

  

  

       

Av Erica - 29 december 2009 21:38


Idag är det just den dagen, min lediga dag.

Jag har varit ledig nån dag i jul också men då är det så mycket annat så det känns inte som man är riktigt ledig då!


Började dagen i stallet, efter morgon stöket blev det stor städning av sadelkammaren och lite annat fix. Såg första råttan för i år också, så då fick min trogne vän Sixten ett uppdrag.

Efter det blev det en stund i soffan med kamin och två filtar för att tina upp. För gud så kallt det är!

Insåg att jag aldrig skulle tina så det fick bli en dusch och sen bar det av till stan för att kolla in rean. Blev nya stövlar och en klänning, kanske nått att fira in det nya året i?!

Kom sen hem till en trött älskling som efter maten gick och la sig! Så nu har jag fördrivit tiden framför både tvn och datan ihopp om att blir lika trött och få gå och lägga sig.


Nyårs planerna har börjat spruckit då vi vart utan chaufför härom dagen. Sånt är så trist, när nån lovar att köra och sen drar sig ur! Men samtidigt hur kul är det att köra till Vemdalen?!

Men hur det en blir kommer det nog bli skoj!

Och jag ska försöka kontrollera mitt humör denna kväll och inte vara lika arg som på Juldagen.

Då ett par stycken fick veta att de levde. Vilket känns en aningen dumt så här i efterhand då jag har lite luckor jag ännu inte lyckats öppna!

  

Tänkte lägga in lite bilder, men det vill inte funka så det får bli en annan dag.

Tack å hej!

  

Av Erica - 28 december 2009 10:27

Nu var det färdigt med julen. Vilket är ganska skönt!

Ser framemot nyår istället, då det blir middag och skalet med underbara vänner och min bästa Jens förstås =)


Och han är verkligen bäst på alla sätt och vis min Jens, två dagar under julen har han bjudit mig på frukost innan jag har åkt på jobbet, han har klivit upp kl fem på morgonen och fixat frukost åt mig! Det kan inte finnas många som gör sånt?!



för dig tycker jag om


    

   




  


Av Erica - 25 december 2009 08:27

Gårdagen var helt underbar, med julfrukost hos pappa, Kalle Anka och tomte hos Pelle och Anki och middag och Kim och Ullis.

Mycket trevligt.


Idag jobbar jag och sen ska vi åka in till mamma för lite julfirande och sedan blir det utgång =)

Imorse blev jag väckt innan klockan ringde, min underbara Jens var vaken och gjorde frukost åt mig! Lagomt förvånad.

Han är verkligen bäst på alla sätt och vis min Jens. =)


Tack å hej

Av Erica - 16 december 2009 18:05

Ja, äntligen har snön kommit. Underbart!

Snart kan jag plocka fram min pärla =)

Fast lär ju ändå dröja innan det blir nån skoter tur och korvgrillning.


Nu har Jens lämnat iväg våran dator till Martin så nu håller jag tummarna att han kan återuppliva den.

Igår tillbringade jag hela dagen hos Anki, för att försöka få iväg mitt Cv. När jag skulle öppna det på deras dator funkade det inte då de hade en annat skrivprogram än min far. Fick tillslut upp det med TIO TUSEN symboler ihop blandat med min stackars text.

Men fick iaf iväg det tillslut.

Och hur nöjd blir man när man i tre dagar har försökt fått tag i sin chef för att få godkännande om referens och personen är helt jävla omöjlig att nå, väldigt onöjd är vad man blir. Skickade dessutom ett mail att hon skulle höra av sig också kommer man på jobbet och får veta att personen har jobbar idag men inte hört av sig.

Vad bra, tack!!

Aja, på kvällen blev det en ridtur och herregud vad mysigt det var. Snö, kallt tyst och mörkt.. Helt perfekt =)


Idag tillbringade jag förmiddagen i stallet och en ridtur, Kavvan var verkligen på hugget idag. Det gillar vi =)

Sen gick jag in och drack massor med the och kollade på Wallander, Jens vaknade också och kom ock gjorde mig sällskap i soffan. Kvällsmys mitt på blanka dan =)

Och ikväll är det jobb som står på schemat och det är dags att åka på nästa besök.


Tack å hej!

     

  

Av Erica - 14 december 2009 14:31

Mitt gnälliga inlägg om hur värdelöst allt var har jag tagit bort.

Så igår efter att ha skrivit det där inlägget åkte jag hem & åt middag i hopp om att det var där skon klämde. Men icke, stängde av ljudet på telefon för att slippa höra om det ringde och la den i jackan, allt för att slippa höra skiten. Bestämde mig för att tillbringa natten med Jens, han brukar ju ofta få mig på så bra humör. Sagt och gjort, efter några timmar av min Jens var jag på betydligt mycket bättre humör. Fick även en skönhets sömn i hans lastbil, sover som ett barn där =) Kl fyra blev jag väckt och vi skulle åka hem, vaknade halv nio av att telefon levde om som bara den, och det blev jobb!


Är hos pappa nu och har skrivit om mitt Cv. Vår dator sa ju nämligen upp sig innan jag hade hunnit skicka iväg det så bara att göra om!

Så nu ska jag åka hem & äta middag med Jens innan han sticker iväg.


Tack å hej.





Av Erica - 10 december 2009 13:55

Har äntligen fått ätit mina efterlängtade lussekatter.

Igår laddade man med julmust & lussekatt innan ridturen =)


  


Ridturen igår vart en skritt tur ner mot Hara i mörkret, åh vad jag längtar tills det vänder och blir ljusare. På vägen hem pratade vi om en person som är blind som rider och han är verkligen duktig. Så då blev det att blunda på vägen hem och Vips! red man helt plötsligt på ett helt annat sätt, olatorna man har lagt på sig med tiden försvann på en sekund.. Då man inte såg hästen och bara kunde gå på känsla och tänka på sin egna del i det hela. Ja det där ska jag göra oftare. =) 

  

Idag har jag inte hunnit med så mycket, misslyckades med naglarna igår då jag egentligen inte har tålamod att hålla på med sånt här och började med annat innan det hade torkat riktigt var jag tvungen att göra om det idag!

Håller fortfarande på med mitt Cv och ibland är det verkligen svårt att få till nå bra. Speciellt när det är ett jobb man verkligen vill ha, man skriver och skriver men blir aldrig riktigt nöjd.

Men tror jag ska ta en paus och sticka ut och rida!


       

         

Bus i hagen =)


Tack å hej!




  

Av Erica - 9 december 2009 11:08

Har äntligen fått igång brännaren till datorn, så nu har jag fått bränt min första film.


Igr var jag och Emelie på Roadtrip igen, denna gång var det Mora.

Gjorde Emelie sällskap när hon skulle skjutsa ner en av ridskolehästarna som nu fått ett nytt hem. Tog betydligt mycket längre tid än beräknat då vägen inte alls var speciellt fin. Fick köra sextio ner till Sveg och sen övergick det till slask så det var bara att fortsätta ta det lugnt.

Väl nere i Mora fick vi veta att det var nästan till Älvdalen vi skulle.

Lämnade av hästen och for till Orsa för väl behövlig mat.

Väl hemma hade min underbara Jens gjort kvällsfika =)


Funderar på att åka till stan och se om jag hittar några julklappar. Jag som hade tänkt klicka hem alla på internet men efter att ha egnat en dag åt att försöka hitta nått insåg jag att det är nog betydligt lättare att åka till stan och köpa dem..


Men först ska jag göra klart mina naglar och skriva CV. =)


Tack å hej


Presentation


- Livet enligt Erica

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards