Alla inlägg under januari 2010

Av Erica - 29 januari 2010 12:23

Igår var det jobb som stod på schemat fram till kl ett, sen hem för en ridtur som slutade i ilska och tårar..

Jag och Jens hade planerat in en skotertur och middag ute men innan han var hemma hade det börjat snöa så det blev bara en skotertur ist.

Jag som verkligen längtar efter kolbulle, mackor, varm oboy och grillad korv.. Men har jag tur får jag allt det här imorgon ist..

I onsdags var jag och hämtade ut mina nya rosa handskar, fina va? =)


  


Nej nu ska jag duscha och äta, sen bär det av till Svensta för att kika på Helena träningen.

Tack å hej

Av Erica - 27 januari 2010 14:08

Ja idag har jag och Emelie lyckats pricka in en ridtur då det vräkte ner snö som mest och blåste som mest! Kallt, kallt och återigen kallt! Dessutom gick det skit att rida och mina dagar på rosa moln är nu över. Så nu hoppas jag att morgondagen kommer gå bra så jag kan få leva på mitt lyckorus ett par dar igen..


Förövrigt har jag gått i städstrejk och tänker invänta hjälp, för det finns ju inget som är så underbart som när man städar och sen åker bort. Och när man kommer hem ser det ut som ett bomb nedslag, folk som röker inne, sakerna man lämnat på köksbordet ligger slängd på golvet, nån som missat toalettstolen vid ett toabesök, saker på väggen hänger på trekvart, fullt med tomflaskor och tomburkar, inte bara inomhus utan också utomhus.. Dessutom en JÄTTE full sambo som man vet bara kommer ligga i soffan och tycka synd om sig själv dagen därpå..

Iofs är det bara golven kvar att städa men hur mycket det än kliar i mina fingrar TÄNKER jag inte!


Jaja, i helgen håller jag & Emelie på att planera in en dans om det är nå bra. Var ju sjukt länge sen man var iväg på nått sånt, också ska Emelie träna Fredag och Lördag så då måste man ju kolla på det iaf en av dagarna..


Håller på att vänta på Jens, vi ska hämta ut hans körkort och då han bara har ett gammalt körkort att idenifiera sig med måste tydligen jag följa med och intyga att det är han..

Äh, tack å hej.

Av Erica - 18 januari 2010 12:57

Våra barbacka turer har gett sig tillkänna och jag har träningsvärk!

Men de sägs ju att träningsvärk botas med mera träning så igår när jag knappt kunde gå som folk bestämde jag mig för att ta ännu en dag utan sadel. Vilket var pest och pina de första 500m sen gav det med sig och vi körde på.. Vilket jag ångrar och min elake sambo vägrar massera mina onda muskler.

Idag fick det bli sadel, inte för jag vet om det var nå bättre. Är länge sedan jag fick sån här träningsvärk! Men iofs gick vi ut sten hårt efter flera veckor av kyla och vila så jag får nog skylla mig lite själv.


I lördags blev det en skotertur till Oviken och middag på Pelins, träffade även Johan och Jens. Mycket trevligt, och ibland hatar man verkligen att jobba på helgerna, då det bara var att åka hem så man skulle ta sig upp på söndagen..


Nej nu blir det lunch och dusch innan det bär iväg på jobbet!

Tack å hej

  

  


Av Erica - 14 januari 2010 12:58

Funderar över ny frisyr men är så osäker på vad det ska bli, kikat lite på bilder men det är ju såå svårt att veta om man passar i det och om det ska vara ljust eller mörkt, långt eller kort, lugg eller ej..

Skulle behöva lite hjälp =/



Iaf så blev det ingen ridtur idag då temometern visar över -20 grader och jag har ingen lust att frysa ihjäl. Är faktiskt riktigt lej på det här vädret nu, vill komma igång med ridningen igen!

Så ist har jag inte gjort ett jävla skit, men tror jag må ta och göra nått innan jag ska iväg på jobbet. Städa kanske, skulle behövas iaf..


Nej dags att göra ett ryck.

Tack å hej


  

Kanske blir den här frisyren igen?!

Av Erica - 13 januari 2010 15:08

Idag på förmiddagen blev det en underbar barbacka tur i kylan, jag och Emelie är fortfarande duktig och håller vårat löfte om att vi ska rida barbacka om det är -10 grader eller mer.

Efter det blev det soffan, filtar och Pettson och Findus =)


Har suttit och kollat på skoterkläder..

Hittade några riktigt snygga, vill ha, helst alla tre =)

 

 

   


Av Erica - 4 januari 2010 20:50


Nytt år, nya möjligheter!

Så jag tänker ta nya tag!

Och lovar mig själv massor med saker

Bland annat:

  • Motionera lite mer än det föregående året. Då ridningen var nästan den enda motion jag fick.
  • Hitta den rätte. Då min fina valack inte dykt upp borde han dyka upp under detta år.
  • Inte tro att alla talar sanning, utan kanske ta saker folk säger med en nypa salt. En läxa jag lärt mig under året som gått. 
  • Spara istället för slösa. Inte för jag tycker jag har gjort av med mer pengar än nödvändigt men jag ska spara mer än vanligt.
  • Snusa mindre. Då jag både hann sluta och börja igen under 2009, satsar jag bara på att dra ner på det. =)

 

  


Av Erica - 4 januari 2010 14:09

Ja, nu kommer kylan igen!

När vi äntligen har börjat satt igång hästarna efter förra svängen med över 20 grader kallt så kommer tydligen nästa. Jag tror vi måste flytta.

Men än så länge håller vi våran deal om barabacka om det är mer än -10.


Fick även ut på en skotertur igår, efter låång väntan i garaget för Jens skulle bara dra ut timmervagn.. Men det vart inte bara.. =)


Idag är det jobb som står på schemat och jag är skit trött. Ändå har jag bara varit ledig sen i torsdags men har tydligen lyckats lagt till latsidan iaf.


Äh tack å hej

Presentation


- Livet enligt Erica

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards